Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Fredag, Väldigt bra dag!

Av Linnéa - 24 mars 2013 23:11

Hallå hallå!


I fredags var det en väldigt bra dag faktiskt!


Det började med att efter frukosten så fick jag

börja med att dekorera bakelser vilket blev 

väldigt fint tycker jag!

        

(Laktosfri) 

Sedan frågade Tess om jag ville dekorera de

bakelser hon höll på med och jag blev riktigt

glad eftersom jag innan hade sett att hon stått

och sneglat lite på hur jag dekorerat!!

                                                                                                                  

När jag var klar med det fick jag påbörja en

créme brûlé med lime- och passionsmak, medans

den stod i vattenbad för att kallna fick jag göra

vaniljkräm. När vaniljkrämen var klar var det dags

för lunch!


Nör vi kom tillbaka från lunchen fick jag göra

en hallonsås som var väldigt enkel och snabb att

göra! När den var klar märkte jag den med datum

och vad det var i hinkar och sedan in i kylen.


Sen var det dags att skära lite frukt, men då

fick jag hjälp och det gick väldigt snabbt!


När det var klart var det inte så mycket tid kvar

innan jag skulle sluta så jag fick hjälpa till att

väga upp till havre- och aprikosscones.


Efter att det var klart sa jag hejdå till allihopa,

jag fick med mig betyget och även en liten

"tack" present. En historiebok om Grand Hotel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 26 juni 2013 21:43

Nämen hallå där!   Idag var det dags att prata marknadsföring!   Vi fick en liten föreläsning som skulle hjälpa oss hur man gör, varför man gör det och vad man ska göra! Efter det fick vi sitta lite i grupperna och fundera hur vi ska gö...

Av Linnéa - 25 juni 2013 21:27

Hej!   Idag började vi 9 igen precis som igår och som vi kommer göra hela veckan! Idag skulle vi gärna hitta någon som vi kunde arbeta med och starta företaget med.   Jag satt med Oskar (vi konfirmerades tillsammans) och Niklas (från Beside...

Av Linnéa - 24 juni 2013 23:59

Hej!   Nu har jag tyvärr inte lagt upp något nytt på väldigt länge! Men jag ska försöka bättra mig! På senaste tiden har det varit en del, mycket bak i skolan, förberedelser inför sommarlovet som jag nu äntligen har och viktiga dagar.  ...

Av Linnéa - 24 mars 2013 22:54

Hej Hej!   I torsdags var en väldigt tråkig dag!   Direkt efter frukost fick jag hjälpa till att plocka upp varor och lägga på plats, när jag var klar med det fick jag ställa mig och hacka ca 7-8 påsar med torkade aprikoser, jag fick ...

Av Linnéa - 20 mars 2013 21:45

Hallojsan i stugan!   Idag var en lugn dag igen. Jag fick börja hjälpa till med AT:n. Det var det vanliga, fixa spritspåsarna, dekorera små dessertglasen och lägga scones.   När jag var klar med det fick jag hjälpa Pia att göra andra ...

Presentation


Ställ gärna frågor eller skriv en liten kommentar ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards