Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

Jobb en lördag

Av Linnéa - 18 mars 2013 15:03

Hej Hej!!


Har varit riktigt trött efter 6 dagars jobb så jag har

tyvärr inte gjort något inlägg om i lördags men jag gör

det idag istället.


I lördags började vi med frukost som de flesta andra

dagarna.


När vi kom tillbaka fick tyckte de att jag skulle få

göra något annat, som de bara göra på helger eftersom

det var det jag ville se. Så jag fick hjälpa till att göra

brunch. I brunchen ingick ex. våfflor, tiramisu och

jordgubbsfat.

Utav det fick jag göra iordning våffelsmeten och

jordgubbsfaten. Det var väldigt kul och nervöst

eftersom jag aldrig gjort riktigt våffelsmet förr.

Vi har alltid köpt hem pulver som vi blandar med mjölk

och då blir ju smeten lös så jag blev lite fundersam

när jag såg att smeten på grand var tjock haha!


Jordgubbsfaten var inte så svåra. Jag skulle ta fram

4 silverfat och "bädda dom", alltså lägga på ett papper

och sedan en vikt duk. Sen skulle jag lägga upp

jordgubbar ungefär som en pyramid och det blev riktigt

fint tycker jag!!

                                                                                                                        


När jag var klar med våffelsmeten fick jag spritsa

morotskakesmet i små silikonformar och grädda.

                                                                                                                        


Sen var det inte långt kvar till lunch så jag fick skära

upp några jordgubbar i 4 bitar och spreja på gelé. De

var till prinsessbakelserna.

                                                                                                                        


När jag kom tillbaka från lunchen fick jag plocka ut

morotskakorna/muffinsarna och sedan spritsa nya av

de som blev för små.


Sen kom en kille in och skulle skära frukostfrukten hos

oss. Hans uppgift var att sköta frukosten hela den

förmiddagen så jag fick hjälpa med frukten.

                                                                                                                       


När morotskakemuffinsarna hade svalnat plockade jag ur

dem och senda fick jag plocka ur ananas&choklad kakor

ur likadana formar.


När jag var klar med det fick jag börja hjälpa till med lite

fruktmarmelad. Den marmeladen är mer som godisbitar och

inte som marmelad man har på smörgåsar!

Men det var också lite kul och göra, dock fick jag inte se

resultatet då jag var tvungen att gå...

                                                                                                                       


Idag har jag varit ledig men bakat ändå! Har varit sugen

på äpplepaj ett tag så jag kände att det var nödvändigt ;)

                                                                                                                       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 26 juni 2013 21:43

Nämen hallå där!   Idag var det dags att prata marknadsföring!   Vi fick en liten föreläsning som skulle hjälpa oss hur man gör, varför man gör det och vad man ska göra! Efter det fick vi sitta lite i grupperna och fundera hur vi ska gö...

Av Linnéa - 25 juni 2013 21:27

Hej!   Idag började vi 9 igen precis som igår och som vi kommer göra hela veckan! Idag skulle vi gärna hitta någon som vi kunde arbeta med och starta företaget med.   Jag satt med Oskar (vi konfirmerades tillsammans) och Niklas (från Beside...

Av Linnéa - 24 juni 2013 23:59

Hej!   Nu har jag tyvärr inte lagt upp något nytt på väldigt länge! Men jag ska försöka bättra mig! På senaste tiden har det varit en del, mycket bak i skolan, förberedelser inför sommarlovet som jag nu äntligen har och viktiga dagar.  ...

Av Linnéa - 24 mars 2013 23:11

Hallå hallå! I fredags var det en väldigt bra dag faktiskt! Det började med att efter frukosten så fick jag börja med att dekorera bakelser vilket blev  väldigt fint tycker jag!          (Laktosfri)  Sedan frågade Tess om jag v...

Av Linnéa - 24 mars 2013 22:54

Hej Hej!   I torsdags var en väldigt tråkig dag!   Direkt efter frukost fick jag hjälpa till att plocka upp varor och lägga på plats, när jag var klar med det fick jag ställa mig och hacka ca 7-8 påsar med torkade aprikoser, jag fick ...

Presentation


Ställ gärna frågor eller skriv en liten kommentar ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards