Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Rolig dag!

Av Linnéa - 19 mars 2013 21:26

Hejsan Hoppsan!


Idag har varit en lugn och skön dag.


Jag fick hjälpa Camille att göra iordning

AT:n och det tog ett tag eftersom det

var mycket som skulle göras och det

var många gäster.


Först fick jag byta innehållet i sprits-

påsarna till nya spritspåsar för att de

skulle behålla fräschheten. Sen fick jag

dekorera små glas-desserter med

rostade kokosflingor och chokladkulor.

Efter det fick jag skära och lägga upp

prinsessbakelser i formar och hjälpa

till att dekorera dem med jordgubbar

och choklad.

                                                  

När det var klart fick jag lägga upp

scones på plåtar och sedan dekorera

cupcakes med galsyr och hallon.

                                                                                                                          

Sen var det dags för lunch. Den var

jätte god!! Det var kyckling och ris,

även en massa frukt för min del!


När vi kom tillbaka skulle vi lägga upp

bakelserna på fat och lägga upp limecurd,

marmelad, grädde, smetana och rört smör

i små "båt" skålar. Det blev jätte fint!!

                                 (Limecurd) 

När vi var klara fick jag göra mango-

pudding vilket var ganska kul! Det visade

sig vara ungefär som att göra pannacotta.

                                                                                                                       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 26 juni 2013 21:43

Nämen hallå där!   Idag var det dags att prata marknadsföring!   Vi fick en liten föreläsning som skulle hjälpa oss hur man gör, varför man gör det och vad man ska göra! Efter det fick vi sitta lite i grupperna och fundera hur vi ska gö...

Av Linnéa - 25 juni 2013 21:27

Hej!   Idag började vi 9 igen precis som igår och som vi kommer göra hela veckan! Idag skulle vi gärna hitta någon som vi kunde arbeta med och starta företaget med.   Jag satt med Oskar (vi konfirmerades tillsammans) och Niklas (från Beside...

Av Linnéa - 24 juni 2013 23:59

Hej!   Nu har jag tyvärr inte lagt upp något nytt på väldigt länge! Men jag ska försöka bättra mig! På senaste tiden har det varit en del, mycket bak i skolan, förberedelser inför sommarlovet som jag nu äntligen har och viktiga dagar.  ...

Av Linnéa - 24 mars 2013 23:11

Hallå hallå! I fredags var det en väldigt bra dag faktiskt! Det började med att efter frukosten så fick jag börja med att dekorera bakelser vilket blev  väldigt fint tycker jag!          (Laktosfri)  Sedan frågade Tess om jag v...

Av Linnéa - 24 mars 2013 22:54

Hej Hej!   I torsdags var en väldigt tråkig dag!   Direkt efter frukost fick jag hjälpa till att plocka upp varor och lägga på plats, när jag var klar med det fick jag ställa mig och hacka ca 7-8 påsar med torkade aprikoser, jag fick ...

Presentation


Ställ gärna frågor eller skriv en liten kommentar ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards